Att bli mammor

Direktlänk till inlägg 30 juli 2012

Vecka 22, 21+6. Mammor..

Av attblimammor - 30 juli 2012 12:51

Fruns mamma ska följa med henne till läkaren idag, inte för att jag är en dålig fru utan pga att jag inte alls tycker om sprutor och det gör inte frun heller och hon ska få 6 stycken, så då kandes det bättre att svärmor förljer med!!
Men iaf så sa frun, när det bllev bestämt att svärmor skulle följa, att -Mamma är alltid mamma. Och ja, mamma är alltid mamma. Jag har fortfarande mamma med mig när jag går till tandläkaren (vilket jag naturligtvis måste sluta med när Pricken är ute. Då måste jag bli stor.)
Men det jag vill komma fram till är ju att snart är vi dom där MAMMORNA, dom där mammorna som ska kunna allt, kunna trösta, kunna blåsa hela världen bra igen när inte plåster räcker till!!
Ja, shit alltså, vi är snart kategorin "Dom där mammorna"   

 
 
Annie

Annie

30 juli 2012 18:10

Jag tror änna att det kommer av bara farten det där. Beskyddandet finns ju redan där så starkt och det kommer bara bli mer när hen är ute. :)

Jag har dålig koll förresten, fick ni reda på könet när ni gjorde RUL?
Styrkekramar till er!

http://bebis2012.wordpress.com

attblimammor

30 juli 2012 19:18

Det tror jag oxå! Det sitter inrotat i människan!

Vi vet vad det blir men håller det lite för oss själv ett tag till :-)
Vi vet inte om vi ska offentliggöra bloggen eller inte, så vi är lite tysta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attblimammor - 22 november 2012 19:49

Eftersom vår lilla son är här nu, så känns det som denna bloggen får gå i vila! Denna blogg har varit min/vår ventil genom hela bäbisgörandet och graviditeten och nu är ju lixom resultatet här.Nu börjar en helt annan resa, den livslånga      Om n...

Av attblimammor - 9 november 2012 22:47


4 veckor för tidigt kom han! Ture, vår fantastiskt underbare son!! Så älskad, så självklar, så underbar!       Just nu ligger vi på prematuren med honom. Han är fullt frisk men eftersom han är född i vecka 36+1 så får vi stanna några dagar ...

Av attblimammor - 6 november 2012 07:23


Herregud, ny vecka igen!! Och nu börjar räkningen bli lika förvirrande som i början. Vi är på vecka 37. Vi har fullgjort 36 veckor vilket betyder att det är 4 fulla veckor kvar tills bäbis ska komma ut, eller? Om 4 veckor har vi fullgjort 40 veckor, ...

Av attblimammor - 5 november 2012 07:56

Jag har det jobbigt, Frun har det jobbigt, allt är jobbigt!!Frun har det jobbigt med jobbet och lite avsmittade hormoner. Sen gör det väl sitt till att det är ganska nära nu. Man har nerverna lite utanpå kroppen.Jag har ont. Överallt, hela tiden! Jag...

Av attblimammor - 4 november 2012 10:35


En månad kvar.En månad till Umeås datum, 4 december.Mindre än en månad kvar enligt ULdatum, 3 december.Mycket mindre än en månad till mitt datum, 28 november.Lite mindre än en månad till fruns datum, 2 december.     Hur som helst är bäbis bar...

Ovido - Quiz & Flashcards