Att bli mammor

Direktlänk till inlägg 5 november 2012

Vecka 36, 35+6. Jobbigt nu...

Av attblimammor - 5 november 2012 07:56

Jag har det jobbigt, Frun har det jobbigt, allt är jobbigt!!
Frun har det jobbigt med jobbet och lite avsmittade hormoner. Sen gör det väl sitt till att det är ganska nära nu. Man har nerverna lite utanpå kroppen.
Jag har ont. Överallt, hela tiden! Jag kan inte sova på nätterna eller på dagarna och det gör ju inte saken bättre. Mina fingrar går snart inte och böja längre, mina höfter/bäcken bara knakar och sprakar och ibland låter det som nått verkligen lossnar där inne, jag är snorig och allmänskicket känns inte riktigt okej. Jag har sammandragningar som gör ont. Det ilar neråt. Jag är konstant kissnödig. Illamående. Halsbränna lite varannan dag. Hjärnan och hormonerna spelar mig spratt, hela tiden, Fötterna värker. Mina fotknölar är borta. Jag samlar vatten som en kamel.
Jag är förmodligen fullkomligt normal men det är jobbigt...
Och precis när man börjat landa i att allt kommer gå bra, läser jag om en kvinna vars barn dog i magen i plötslig spädbarnsdöd i vecka 35+5 (alltså igår för oss), så nu är jag ju helt hysterisk över det igen då.. 


Så trött, så lessen!

 
 
Ingen bild

Frun!

5 november 2012 12:41

SLUTA LÄS!!!
Älskar dig! Snart är pricken hos oss!!

attblimammor

5 november 2012 17:12

Ja jag ska!!
Älskar dig oxå!!
Puss

 
Ingen bild

Kvarkens mammor

5 november 2012 19:21

Nu är det verkligen inte lång tid kvar... Åh så spännande!

attblimammor

5 november 2012 21:34

Men ändå för långt bort... ;)

 
U

U

5 november 2012 20:21

Håller fullkomligt med frun! :) Nu ska ni bara fokusera på att ta hand om er, bygga bo och stå ut. Den sista tiden är skitjobbig och det är kanske tänkt så(funderade på det när vi var i sista veckorna) att det ska vara skitjobbigt så att rädslan för vad som komma skall överskuggas av att var less, och ha ont, och inte kunna sova, ja allt jobbigt som ni nu har! Kanske ska en börja känna; "Kom ut nu unge" Underlättar inte för er så jättemycket, men att det förhoppningsvis blir lättare, snabbt när bebis väl kommit, det kan vara en tröst :) Mitt råd, klaga allt du bara kan, ta all hjälp ni kan få av smärtstillande, till och med sömntabletter så du får sova nån natt, och stå ut så gott det går :) Kram på er!

http://regnbagsfamilj.wordpress.com

attblimammor

5 november 2012 21:41

det är verkligen en anledning till att man är gravid i 9 månader. Och det är för att man ska bli så himla less, precis som du säger!! Kom ut nu unge, är ett stående godmogron här hemma ;)
Jag är helt nojjig på piller, så jag tar inget alls, om det verkligen inte är riktig panik.. :/
Jag gnäller och klagar så ofta jag kan ;) Mest bara för och få ur mig det så jag inte går under.

Och jag vet att det bli bättre! Allt kommer bli bra igen. Vi tar en dag i taget och idag va det inte alls en bra dag för nån av oss!

Tack så mycket för peppande ord, det värmer!! :)

Kramen till er oxå och grattis till fina Nilas :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attblimammor - 22 november 2012 19:49

Eftersom vår lilla son är här nu, så känns det som denna bloggen får gå i vila! Denna blogg har varit min/vår ventil genom hela bäbisgörandet och graviditeten och nu är ju lixom resultatet här.Nu börjar en helt annan resa, den livslånga      Om n...

Av attblimammor - 9 november 2012 22:47


4 veckor för tidigt kom han! Ture, vår fantastiskt underbare son!! Så älskad, så självklar, så underbar!       Just nu ligger vi på prematuren med honom. Han är fullt frisk men eftersom han är född i vecka 36+1 så får vi stanna några dagar ...

Av attblimammor - 6 november 2012 07:23


Herregud, ny vecka igen!! Och nu börjar räkningen bli lika förvirrande som i början. Vi är på vecka 37. Vi har fullgjort 36 veckor vilket betyder att det är 4 fulla veckor kvar tills bäbis ska komma ut, eller? Om 4 veckor har vi fullgjort 40 veckor, ...

Av attblimammor - 4 november 2012 10:35


En månad kvar.En månad till Umeås datum, 4 december.Mindre än en månad kvar enligt ULdatum, 3 december.Mycket mindre än en månad till mitt datum, 28 november.Lite mindre än en månad till fruns datum, 2 december.     Hur som helst är bäbis bar...

Av attblimammor - 2 november 2012 16:46


Idag har Frun varit ledig så då har vi pysslat runt här hemma... Vi har packat bäbis väska och påbörjat våran. Packat upp och ställt i ordning babyskyddet. Burit in sängen i sovrummet. Jag vet att det är tidigt men vad vet man. Sen tänker jag så här:...

Ovido - Quiz & Flashcards