Att bli mammor

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2012

Vecka 23, 22+5. Trasig!!

Av attblimammor - 5 augusti 2012 09:14

Konstaterade imorse att vågen, om jag väger mig på varje vecka, är trasig!! Så förra veckans viktnedgång är nog bara ett minne blott.. Tyckte det va lite konstigt!! 
Hade jag vetat lite tidigare att den va trasig så kan jag inte hade behövt äta mig igenom denna veckan... Hahaha! Blir spännande och ställa sig på den nya vägen lite senare idag, bara vi kommer iväg och köper en!!   

Pricken mår bra (tror jag). Lever om mer och mer. Dom dagar h*n är still så blir jag orolig och buffar lite på magen och oftast kommer det en liten ninjaspark tillbaka! Väldigt skönt att verkligen känna att det rör sig. Det känns som man har lite mer koll nu!
Fruarna är i någolunda i fas igen. Jag har väl mer eller mindre ont varje dag, så jag "orkar" inte längre säga det.. Det är lixom ett normalskick med smärta nu! Frun börjar sakta men säkert återkomma till livet och det känns otroligt skönt att hon iaf är ganska okej igen!
Kom på härom dagen att att här är vi helt låst på den 4 december, men vad vet man? Pricken kan ju komma tidigare, så jag fick lite panik och började berätta för folk att allt finns hemma. Skulle det vara så att Pricken kommer tidigare så finns babyskydd, barnvagn och lite smågrejer här hemma som folk kan hämta och leverera till oss!! Men nu ska det inte hända nått förrän i december, så det är ju ingen fara!!

 
 
U

U

5 augusti 2012 12:29

Tänk va snabbt tiden går nu! :) Och tänk att efter vecka 24 är det förlossningen ni tillhör och ska vända er till om det är nåt... Är det inte svindlande så säg! :D

http://regnbagsfamilj.wordpress.com

attblimammor

5 augusti 2012 15:31

Oj, ja jäklar!!! Ännu en "milstope" att passera!!
Även om man tycker dagarna sniglar sig fram, så går det med en hiskelig fart.. Men det är så spännande och roligt och vi längtar efter Pricken, så det gör inte så mycket att tiden rasslar på :)

 
Ingen bild

Kajsa

5 augusti 2012 19:53

Att ha en väska packad kan vara skönt när det närma sig och ta med den när ni åker in, även om ni tror att ni ska få åka hem igen :)

attblimammor

5 augusti 2012 21:55

Så talar en kvinna som vet vad hon pratar om, fröken "vi kommer hem snart igen" ;-)

 
Ingen bild

Flejen

6 augusti 2012 20:18

Nämen den här bloggen känns ju.... bekant. :P

attblimammor

7 augusti 2012 08:46

Hahahaha vad roligt!!! :D Tänk att du hittade hit :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attblimammor - 22 november 2012 19:49

Eftersom vår lilla son är här nu, så känns det som denna bloggen får gå i vila! Denna blogg har varit min/vår ventil genom hela bäbisgörandet och graviditeten och nu är ju lixom resultatet här.Nu börjar en helt annan resa, den livslånga      Om n...

Av attblimammor - 9 november 2012 22:47


4 veckor för tidigt kom han! Ture, vår fantastiskt underbare son!! Så älskad, så självklar, så underbar!       Just nu ligger vi på prematuren med honom. Han är fullt frisk men eftersom han är född i vecka 36+1 så får vi stanna några dagar ...

Av attblimammor - 6 november 2012 07:23


Herregud, ny vecka igen!! Och nu börjar räkningen bli lika förvirrande som i början. Vi är på vecka 37. Vi har fullgjort 36 veckor vilket betyder att det är 4 fulla veckor kvar tills bäbis ska komma ut, eller? Om 4 veckor har vi fullgjort 40 veckor, ...

Av attblimammor - 5 november 2012 07:56

Jag har det jobbigt, Frun har det jobbigt, allt är jobbigt!!Frun har det jobbigt med jobbet och lite avsmittade hormoner. Sen gör det väl sitt till att det är ganska nära nu. Man har nerverna lite utanpå kroppen.Jag har ont. Överallt, hela tiden! Jag...

Av attblimammor - 4 november 2012 10:35


En månad kvar.En månad till Umeås datum, 4 december.Mindre än en månad kvar enligt ULdatum, 3 december.Mycket mindre än en månad till mitt datum, 28 november.Lite mindre än en månad till fruns datum, 2 december.     Hur som helst är bäbis bar...

Ovido - Quiz & Flashcards