Att bli mammor

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2012

Vecka 24, 23+6. Livsduglig bäbis och snälla och dumma människor!!

Av attblimammor - 13 augusti 2012 11:09

Hamnade på nån sida igår där dom förklarade att efter vecka 22 är bäbisen i magen ett barn, för det räknas som livsdugligt. För mig har bäbisen varit ett barn sen den 25/3 2012 men jag förstår hur dom tänker.. 
Det känns lite skönt att veta att Pricken kan klara sig på utsidan nu, även om det blir en lång kamp med medföljande komplikationer. Nu ska ju inget hända, men vad vet man!!??
H*n lever och mår gott där inne. Det sparkas och har sig lite titt som tätt. Vi har fått in väldigt mysiga rutiner nu när vi har varit hemma båda två med att känna, prata och mysa med magen! Blir lite annorlunda nu när Frun börjar jobba igen, men det löser sig alltid! 


Fick ett brev i fredags att Fkassan hade försökt få tag på mig, jag som inte svarar på nummer jag inte vet vem det är från, så jag ringde upp idag och pratade med min personliga handläggare.
En trevlig kvinna som undrade hur min plan såg ut. Hon tyckte att det va lite konstigt att jag hade blitt sjukskriven fram tills december för diskbråck utan uppföljning/behandlingsplan, men när jag förklarade att jag va gravid och det inte blir bättre så förstog hon. Det står ju ingenstans att jag är gravid på sjukintygen, så det kunde hon ju inte veta. Hon undrade lite om vad jag hade för plan "med livet", så jag förklarade att jag ska försöka få gravidvattengympa och ev gravidyoga (trots läkarens nejsägande, jag måste ju prova), måste ju göra nått och känner ganska fort om det inte funkar.
Iaf så är min sjukskrivning okejad hela vägen fram och jag ska höra av mig så fort bäbis är ute, så vi kan stryka sjukskrivningen och går över på föräldrapenning istället. Så jag får väl göra det.


Sen ska man inte gnälla men jag blir så otroligt lessen på alla människor som inte kan förstå hur det är att ha ont, som inte förstår att när dom sover då ligger jag och inte kan sova för att jag har ont. Blir så lessen och besviken på människor som hela, hela tiden måste påpeka att dom jobbar och det gör inte jag!! Jag hade hellre fått sova och arbeta än och ha det så här. Jag kan inte slå bort känslan att vissa tycker jag är lat och jag lovar, hade det gått hade jag arbetat!!
Nä lessen, sårad och besviken bli jag. 

 
 
Ingen bild

Frun

13 augusti 2012 11:48

Du är så duktig mitt hjärta!! Jag ser hur du sliter varje dag och du gör ett underbart jobb med att bära vår bäbis! <3

attblimammor

13 augusti 2012 21:22

Tack hjärtat

 
Ingen bild

Kajsa

13 augusti 2012 18:25

Vad trist med dumma människor!!
Jag tycker du gör det fantastiskt bra!! Hoppas att du kan komma igång med lite träning och att det kan lindra det onta!!

Kram

attblimammor

13 augusti 2012 21:21

Sen är man väl extra känslig och tar åt sig av allt nu oxå, men man blir lite trött på folk!
Jag gör väl egentligen inget som ingen annan inte har gjort, men på mig funkade det inte bara... :(

 
Ingen bild

kajsa

14 augusti 2012 07:39

ja man är ganska känslig, extra också när man är både gravid och har ont. Trist att man ska känna så och att någon annan som inte är i samma situation (antar jag) känner sig ha rätten att påpeka det...
Håller tummarn för att det snart blir bättre! Stor kram

attblimammor

15 augusti 2012 08:42

Tack!!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attblimammor - 22 november 2012 19:49

Eftersom vår lilla son är här nu, så känns det som denna bloggen får gå i vila! Denna blogg har varit min/vår ventil genom hela bäbisgörandet och graviditeten och nu är ju lixom resultatet här.Nu börjar en helt annan resa, den livslånga      Om n...

Av attblimammor - 9 november 2012 22:47


4 veckor för tidigt kom han! Ture, vår fantastiskt underbare son!! Så älskad, så självklar, så underbar!       Just nu ligger vi på prematuren med honom. Han är fullt frisk men eftersom han är född i vecka 36+1 så får vi stanna några dagar ...

Av attblimammor - 6 november 2012 07:23


Herregud, ny vecka igen!! Och nu börjar räkningen bli lika förvirrande som i början. Vi är på vecka 37. Vi har fullgjort 36 veckor vilket betyder att det är 4 fulla veckor kvar tills bäbis ska komma ut, eller? Om 4 veckor har vi fullgjort 40 veckor, ...

Av attblimammor - 5 november 2012 07:56

Jag har det jobbigt, Frun har det jobbigt, allt är jobbigt!!Frun har det jobbigt med jobbet och lite avsmittade hormoner. Sen gör det väl sitt till att det är ganska nära nu. Man har nerverna lite utanpå kroppen.Jag har ont. Överallt, hela tiden! Jag...

Av attblimammor - 4 november 2012 10:35


En månad kvar.En månad till Umeås datum, 4 december.Mindre än en månad kvar enligt ULdatum, 3 december.Mycket mindre än en månad till mitt datum, 28 november.Lite mindre än en månad till fruns datum, 2 december.     Hur som helst är bäbis bar...

Ovido - Quiz & Flashcards