Att bli mammor

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2012

Vecka 25, 24+3. Drömmar, katter och Ninjan!

Av attblimammor - 17 augusti 2012 08:21

Så har dom kommit, mardrömmarna!! Usch och fy vilka drömmar jag drömmer. Inatt har jag drömt att Pricken har dött, vilket gör att jag vaknar helt förtvivlad och buffar på magen för och få nått tillbaka!! Oftast kommer det en lite buff ganska omgående men ibland håller h*n mig på halster.. Nä, fy, nu får det vara färdigdrömt!!


Sen har vi ju två katter. Två grabbar som är dryga året. Dom sover oftast med oss i sängen. Men hur ska man göra när bäbis kommer? Risken är ju minimal att grabbarna skulle lägga sig på Pricken, men man vet ju aldrig! Måste nog börja avvänja dom vid att sova i sovrummet... Eller har nån nått bra tips?
Det roligaste är nog när folk kommer och säger -Vad ska ni göra med katterna nu då? Ge bort dom? Ta bort dom?
Men alltså, vi kan väl inte vara dom enda i hela världen som har innekatter och ska få barn??? Vi får väl helt enkelt passa lite mer... Huvudsaken är väl att vi någonstans kan vila ordenntligt utan att behöva passa katterna hela tiden. Sen gäller ju detta "bara" några månader, för tillslut är ju Pricken tillräckligt stor att "säga ifrån" när lufsarna kommer!! Eller??


Vad har en bäbis i magen i vecka 25 för sovrutiner? Pricken är lugn hela dagarna och sen från klockan 23 är det fullt ös därinne fram till ca 7. Och nu är det inte riktigt det där lugna mysig buffandet längre, utan nu är det fullfjädrad Ninjaträning med tillhöranade disco! 
Det gör ju inte ont, men är väldigt obehagligt när man vaknar på nätterna för att man är sjösjuk bara för att Pricken är helt hysterisk! 
Hur kan man lugna? Det spelar igen roll om jag klappar, pratar eller sjunger (iofs så blir ingen lugn när jag sjunger. Låter Frun stå för det i familjen!   )
Om dessa vakenrutiner fortsätter så kommer jag och Frun gå skift från december och framåt.. Måtte det räta till sig lite iaf..


Fick ett mejl igår från nån klubb man hysteriskt har blitt medlem i för att göra allt rätt när man är gravid. Där stod det att jag är gravid i sjätte månaden. SJÄTTE MÅNADEN!! Alltså betyder det egentligen att det är tre månader kvar, 3 MÅNADER!! Alltså, nu har det rasslat på.. Sen är det ju det där med räkningen, igen. Man är ju inte gravid i 9 månader man är ju gravid i 9 månader och lite plus. Jag tror jag ska hålla mig till veckorna. Vecka 25 nu och jag "ska" gå 40, så då har vi 15 veckor kvar och 15 veckor är ju typ (om man räknar 1 månad = 4 veckor) 3 månader och 3 veckor. Så genast "vann" jag tre veckor att hinna göra klart allt på, vad det nu är som är sån panik att göra klart? 
Ja, det ska väl vara och fixa kattvakt när vi åker in på BB då. För resten det löser sig alltid   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attblimammor - 22 november 2012 19:49

Eftersom vår lilla son är här nu, så känns det som denna bloggen får gå i vila! Denna blogg har varit min/vår ventil genom hela bäbisgörandet och graviditeten och nu är ju lixom resultatet här.Nu börjar en helt annan resa, den livslånga      Om n...

Av attblimammor - 9 november 2012 22:47


4 veckor för tidigt kom han! Ture, vår fantastiskt underbare son!! Så älskad, så självklar, så underbar!       Just nu ligger vi på prematuren med honom. Han är fullt frisk men eftersom han är född i vecka 36+1 så får vi stanna några dagar ...

Av attblimammor - 6 november 2012 07:23


Herregud, ny vecka igen!! Och nu börjar räkningen bli lika förvirrande som i början. Vi är på vecka 37. Vi har fullgjort 36 veckor vilket betyder att det är 4 fulla veckor kvar tills bäbis ska komma ut, eller? Om 4 veckor har vi fullgjort 40 veckor, ...

Av attblimammor - 5 november 2012 07:56

Jag har det jobbigt, Frun har det jobbigt, allt är jobbigt!!Frun har det jobbigt med jobbet och lite avsmittade hormoner. Sen gör det väl sitt till att det är ganska nära nu. Man har nerverna lite utanpå kroppen.Jag har ont. Överallt, hela tiden! Jag...

Av attblimammor - 4 november 2012 10:35


En månad kvar.En månad till Umeås datum, 4 december.Mindre än en månad kvar enligt ULdatum, 3 december.Mycket mindre än en månad till mitt datum, 28 november.Lite mindre än en månad till fruns datum, 2 december.     Hur som helst är bäbis bar...

Ovido - Quiz & Flashcards