Att bli mammor

Direktlänk till inlägg 5 september 2012

Vecka 28, 27+1. Välkommen till min natt!

Av attblimammor - 5 september 2012 06:11

Ca 22:00-23:00: Lägger jag mig och somnar oftast omgående.
Ca 01:00-02:00: Första svängen upp ur sängen då jag har för ont för att ligga kvar.
Ca 03:30-05:00: Andra svängen upp ur sängen, återigen, för ont för att ligga kvar.
Ca 03:30-08:30: Kliver upp eller ligger ooch vrider och vänder på mig, färdigsovet är det iaf.
Ca 08:30-10:00: Får jag sova en liten stund.

Tack och lov att jag är sjukskriven för hur hade detta gått om jag arbetat?
Jag försöker av hela mitt hjärta att inte bli knäpp, men det är svårt, otroligt svårt!!
Jag känner hur livsgnistan falnar.. Jag blir bitter, arg och lessen och jag vet inte hur jag ska få det och bli bra igen!!
Jag vill inte vara bitter, arg och lessen. 
Jag vill må bra, vara lycklig, känna glädje och njuta av livet!

 
 
Hanna

Hanna

5 september 2012 19:00

Hejsan! Hittade dig nu idag, har aldrig sett eran blogg innan. Men ni har länkat grattis till oss! Tack får jag lov att säga! Och grattis till er som har kommit så långt! Fast krämpor ser jag att du har, kan inte vara kul! Man hade ju innan man blev gravid värsta glamourösa bilden av en stor fin mage och att man bara struttar omkring av lycka....haha man mår illa konstant och är trött som bara den. Och det är bara början för min del iaf!
Ska länka er på min sida. Roligt att ha hittat er! Äntligen!
Kram

http://lillamumintrollet.blogg.se

attblimammor

5 september 2012 19:40

Hej! Vad konstigt för jag tror jag försökte kolla med alla innan jag länkade, alltså "sidanlänken" inte "grattislänken".. Vilken tur att det va okej för er :)
Och grattis till plusset!!!
Ta hand om varandra :)
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attblimammor - 22 november 2012 19:49

Eftersom vår lilla son är här nu, så känns det som denna bloggen får gå i vila! Denna blogg har varit min/vår ventil genom hela bäbisgörandet och graviditeten och nu är ju lixom resultatet här.Nu börjar en helt annan resa, den livslånga      Om n...

Av attblimammor - 9 november 2012 22:47


4 veckor för tidigt kom han! Ture, vår fantastiskt underbare son!! Så älskad, så självklar, så underbar!       Just nu ligger vi på prematuren med honom. Han är fullt frisk men eftersom han är född i vecka 36+1 så får vi stanna några dagar ...

Av attblimammor - 6 november 2012 07:23


Herregud, ny vecka igen!! Och nu börjar räkningen bli lika förvirrande som i början. Vi är på vecka 37. Vi har fullgjort 36 veckor vilket betyder att det är 4 fulla veckor kvar tills bäbis ska komma ut, eller? Om 4 veckor har vi fullgjort 40 veckor, ...

Av attblimammor - 5 november 2012 07:56

Jag har det jobbigt, Frun har det jobbigt, allt är jobbigt!!Frun har det jobbigt med jobbet och lite avsmittade hormoner. Sen gör det väl sitt till att det är ganska nära nu. Man har nerverna lite utanpå kroppen.Jag har ont. Överallt, hela tiden! Jag...

Av attblimammor - 4 november 2012 10:35


En månad kvar.En månad till Umeås datum, 4 december.Mindre än en månad kvar enligt ULdatum, 3 december.Mycket mindre än en månad till mitt datum, 28 november.Lite mindre än en månad till fruns datum, 2 december.     Hur som helst är bäbis bar...

Ovido - Quiz & Flashcards