Att bli mammor

Alla inlägg den 1 november 2012

Av attblimammor - 1 november 2012 08:34

Första november och jag ställer mig samma fråga som våra vänner (som har samma datum, typ, som oss),
är det här månaden bäbis kommer ut? Det kan ju hända!! Trots att oddsen för mig/oss som förstföderska inte riktigt är med oss, så vill jag tro det!! Jag tänker inte lyssna på att 70 % av förstföderskor går över tiden.. November, samma månad som min födelsedag! Kanske vi får fira två födelsedagar framöver...? Spännande!!


Idag när Frun klev upp hasade jag mig upp i köket och stod och pysslade med nått när jag hör ett -Huuuuu, innifrån badrummet. Jag vänder mig om och ser min fru storgråtandes och som vanligt blir man ju förskräckt. Tillslut snyftar hon ur sig -Snart kommer bäbis!!! Snart är det inte bara vi två längre. (detta nu på ett positivt sätt)
Inte bara jag som är lite hormonell   


Jag då? Inatt har det varit en lite jobbig natt. Har fått ett ordentligt tryck neråt i magen, som typ musklerna inte orkar mer.. Så med den fabulösa ryggen, foglossningen, domningarna i händer och ben och denna nya smärtan i magen, så är det verkligen en kamp och ta sig upp ur sängen på nätterna! Och det är ju inte alls lite bråttom då...   
Inatt har jag även kombinerat allt detta med otroligt mycket sammandragningar.. Inatt har jag till och med vaknat av sammandragningarna, vilket är nytt för "dagen"!
Måste nog börja "palla" upp mig lite bättre med kuddar under magen...
Men herregud hur magen ser ut när det kommer en sammandragning. Det ser ut som en rumpa!! Eftersom musklerna har delat på sig så när det kommer en sammandragning så spänns musklerna på sidorna osså är det "mjukt" på mitten.. Skitskumt! Haha!! Undra om det någonsin går att få tillbaka kroppen igen?

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards