Att bli mammor

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av attblimammor - 3 oktober 2012 07:52

Jäklar vad mycket sammandragningar jag har börjat få. Hela magen blir som en fotboll ca 2 gånger i timmen.. Fullkomligt normalt, men ack så otäckt/oskönt/obehagligt. När dom kommer är det bara och stanna upp och andas en stund...
Sen har Pricken börjat sparka neråt, så ibland känns det som att "springer jag inte till en toa nu, då kissar jag på mig". Är det normalt så här tidigt? Jag kissar inte på mig utan det bara blir lite panik. Trodde det skulle komma senare...
Sen är det en väldigt konstig känsla nu när h*n vänder på sig, hela magen lixom snurrar runt. Det är nästan så jag blir lite illamående... Ibland kan man känna en liten fot eller en liten hand som trycker på utåt!!    
Sen är det det där med hickan oxå.. Det hickas flera gånger om dagen.. Typ 5-6 ggr och det lixom bara guppar där inne.


Nu är vi äntligen klar med det "stora" här hemma! Prickens rum är klart och alla dörrar är tillbaka efter målningen!
Nu är det bara lite klädtvätt och en säng som saknas och kläderna kan jag ta lite pö om pö och sängen är lovad (fast det datumet har ändrats lite stup i kvarten, så jag vet inte riktigt om jag litar på dom) till slutet på nästa vecka!!
Så är det lixom bara bäbis som saknas!!   


Nästa vecka är det tillväxtultraljud och även om allt känns okej, så blir man ju lite nervös!!
Dessutom ska vi träffa en läkare och gå igenom min rygg, så jag/vi vet med all säkerhet att jag inte kan förstöra nått mer i ryggen pga förlossningen!
Vi firar även bröllopsdag, så vi har bokat in en svit på ett hotell (hemmasemester) här hemma, så vi kan äta godis i en kingsizesäng istället för hemma i sängen! Haha!    Lite skönt och få sova borta och bara få mysa!!
Sen är det även MVC träff nästa vecka. Så vi har det vi gör! Från nästa vecka och framåt blir det tätare kontroller hos MVC, så det börjar verkligen att dra ihop dig!!

Ovido - Quiz & Flashcards