Att bli mammor

Alla inlägg den 6 oktober 2012

Av attblimammor - 6 oktober 2012 10:26

Det här är enbart en påminnelse för mig. I mitt första år-boken så ska man skriva upp första gången jag/vi kände en spark!
Den 8 juli 2012 i vecka 19, 18+5 skrev jag detta inlägg på min vanliga blogg.


En konversation med min moster:

Jag: Alltså, om det sparkar på samma ställe varje kväll, vid ca samma tid, kan det väl ändå inte vara en fis??
Moster: Nä fisar är inte så regelbundna!
Jag: Hahahahahaha!
Moster: Men ninjor brukar vara det!


Frun har skrivit på sin blogg den 5/7 alltså 3 dagar innan jag hade denna konversation med moster att hon kände Pricken sparka. Vet inte riktigt hur det går till eftersom h*n bor i mig, men det kan vara så att jag "förnekade" det lite längre än vad jag kanske borde ha gjort. 
Sen har jag aldrig kännt det där "fiskfladdret" alla pratar om utan för min del har det alltid varit en spark eller ett litet ninjaslag.
Sen är det faktiskt så att man vet inte hur det känns så man har inte så stor koll på hur det ska kännas eller hur det känns förrän flera dagar efter första sparken verkligen kommer!!

Nu däremot känns det som ett stort fladder när det rör sig där inne, men det är nog för att Pricken har blit så stor    
Mammornas lillhjärta, som vi längtar   

Ovido - Quiz & Flashcards