Att bli mammor

Alla inlägg den 1 april 2012

Av attblimammor - 1 april 2012 10:16

Imorrn är det testdag. Sista testet!! 
Jag är lugn, känner mig så otroligt lugn inför kommande resa att jag stressar upp för att jag är för lugn! Tokigt!


Igår tog jag och Frun beslutet att vi ska sälja vår lägenhet. Vi måste ta oss härifrån, då det inte går att sova på nätterna för det är så jäkla lyhört. Skönt att vi landat i ett beslut. Nu är det bara det praktiska att göra, knäppa kort och få ut den på annanons.


Igår fick jag nån form av bryt, vet inte om det va alla hormoner eller om det kom ikapp stressen under hela behandligen? Tårar kom det, och många! 
För att sortera lite så skrev vi upp listor på vad vi måste göra. Genast känns det bättre. Jag klarar inte riktigt och ha saker "hängande". Jag måste veta vad som ska göras, när det ska göras och vad vi behöver för att göra det. 
Från behandligens start bestämde jag mig att jag håller reda på alla tider jag ska ta medicin och Frun får sköta resten. Och så har det varit. Jag har inte orkat tänka eller för den delen kommit ihåg att jag ska tänka på nått annat än medicin. Men nu börjar jag sakta komma tillbaka till livet igen och inser att Frun inte gör saker på samma sätt som mig. Haha! Under min "dimmiga" medicinperiod har det inte gjort nått, men nu börja jag ju märka. Nu är hennes sätt lika bra som mitt sätt, för henne, inte för mig. Så nu måste vi kompa ihop oss igen!   
Jag är otroligt tacksam över att Frun tagit ett så otrligt stort lass under denna perioden och bara låtit mig vara i min lilla bubbla.



Idag blir det träff med ett par vänner, som gjorde en 3:e och lyckad insemination 3 dagar innan vårat plock. Det är ju skitroligt och ha några som man följer så otroligt nära! Detta är deras andra barn, så det känns skönt att ha lite stöd från nån som vet "hur det ska gå till". Dock ter sig denna graviditet inte det minsta lika hennes tidigare, men ändå! Eller ja, jag har väl andra runt mig som vet, men det är skönt att vi ligger så nära varandra! Vi får ha veckouppföljning varje vecka!! Haha! Flatornas nya "kafferep"     


Kroppen och huvudet då?
Otroligt svullen mage. 
Ingen viktuppgång.
Mår inte illa (bör jag vara orolig för det?).
Trött. Helt otroligt trött.
Humörsvängningar.
Gigantiska bröst som gör tokont.
Lite mindre "sendrag" i magen.
Kissnödig på nätterna. Inatt har jag varit uppe 4 gånger.
Spänd över "magtrakten" vilket gör det svårt att gå på toa, både nummer 1 och 2. Känns inte som jag kan slappna ordentligt.
Jag har slutat yrat.
Jag är ganska så lugn.


Ovido - Quiz & Flashcards