Att bli mammor

Alla inlägg den 18 april 2012

Av attblimammor - 18 april 2012 19:54

Tittade mig i spegeln och verkligen tittade på mig själv! Jag är otroligt blek och otroligt tjock (svullen om magen).
Jag brukar ha solat en gång i veckan för att hålla mina utslag i fas och samtidigt inte bli så där vintergenomskinlig, men efter starten med IVFbehandlingen så slutade jag för det kändes inte bra med alla dessa konstiga saker i kroppen. Och nu är jag/vi GRAVID (har fortfarande inte riktigt kommit på det) så nu vill jag inte sola...

Om man bortser från dom invändiga förändringarna så har det ju faktiskt hänt lite mer.
Utvändigt:
Mycket större bröst.
Finnar/kvisslor i ansiktet.
Väldigt svullen om magen.
Mina vader känns/ser är större.
Har lite ont i ryggen.
Svårt att böja mig framåt, typ ta på sig skorna, eftersom magen är svullen.

Så att gå från att vara ganska nöjd med sin kropp till en svullen, blek tjockis som inte kan röra sig ordentligt, det tar lite på kroppen, humöret och huvudet!!
Det är för en bra sak, jag vet, men eftersom jag fortfarande inte förstått att jag/vi är gravida så tar det lite längre tid att bli okej med alla förändringarna..

Det får gärna bli måndag nu!

Ovido - Quiz & Flashcards