Att bli mammor

Alla inlägg den 9 april 2012

Av attblimammor - 9 april 2012 10:32

Aha, tror jag! Det finns inget vecka 5+7 utan den dagen blir ju vecka 6+0. Tror jag förstår eller så gör jag mig mer förvirrad...
Iaf imorrn är den ny vecka, vecka 7, 6+0. Tiden sniglar sig verkligen fram. Vill att den ska bli juni så vi är "on the safe side". Fast då är det väl nått nytt man ska nojja sig för.


Ibland måste jag påminna mig att jag inte är en ofrivilligt barnlös i den bemärkelsen att jag inte tillhör ett heteropar som inte kan få barn på naturlig väg, utan jag har en Fru och att det är därför vi inte kan få barn på "vanlig" väg, vilket betyder att det är inte nått "fel" på min kropp (det behöver det inte vara på heterosexuella par som inte kan få barn heller), så att Pricken har ingen anledning att inte vilja stanna. Missförstå mig inte nu alla ofrivilliga barnlösa där ute. Det är inte min mening och såra er... Jag försöker bara intala mig själv för att överleva dom närmsta veckorna.


Många IVF:are väljer att starta en ny blogg när bäbisen tittar ut. Jag tror vi ska ha kvar våran, för den är ju för oss. 
Vår kamp Att bli MAMMOR kommer ju vara hela livet, även om vi har en bäbis. Att bli mammor, är väl ett livslångt projekt som hela tiden handlar om utveckling för barnet likväl som för oss mammor?!


Igår hade vi en "drömma oss iväg"kväll här hemma. Frun satt och kollade bilar och jag kollade vagnar och lite sånt. Man måste ju tillåta sig att få kolla lite. Förstår inte varför jag är så jäkla rädd eller ursäktande om just detta. För som jag skrev i tidigare inlägg, VI VÄNTAR BARN, vi är gravida och vi måste få vara lyckliga över det. Eller? Varför tillåter jag mig inte att vara glad? Så jäkla knepigt..
Iaf, jäklar vad vagnar det finns där ute! Snacka om djungel. Och jäklar vad dom kostar. Som vi har kommit fram till att vagn köper vi den vi vill ha och vi köper den ny!! Resten kan vi säkert låna ihop, men just vagnen vill vi ha våran. Det känns som ska vi göra det här en gång (för det blir nog bara en gång, eller ja man vet ju aldrig), så gör vi det ordentligt. Men det hade ju hjälp och vara miljonär... 

Ovido - Quiz & Flashcards