Att bli mammor

Alla inlägg den 8 april 2012

Av attblimammor - 8 april 2012 10:13

Paniken över missfall har lagt sig. Risken finns ju kvar men det är inget jag tänker på 24 timmar om dygnet längre.
Nu har jag haka upp mig på att jag inte kräks. Visst jag kan må lite illa men jag kräks inte..
Undra om Pricken är kvar? Fast om den inte är kvar så borde ju mensen har kommit, för nu har jag ju inga vaggisar som stoppar det hela! 


"Åkommor"
Fortfarande ont i brösten, väldigt trött på eftermiddagarna, måste upp på nätterna och kissa, hungrig trots att jag ätit för 2 timmar sedan och är tokfull i magen, bubblig i magen, fortfarande "sendarag" när jag nyser eller sträcker på mig, inte riktigt sugen på kaffe längre (drack otroliga mängder innan ivf-behandligen).


Igår möblerade jag och Frun om i köket. Det blev väldigt mycket trevligare nu.. Lite trängre på ena sidan men det är ju bara Frun och jag som sitter i köket, har vi främmande så sitter vi i "salen" (nä vi bor inte i ett slott, vi bor i en trea, så egentligen sitter vi i vardagsrummet men det låter så tråkigt) och äter!


Jag vill tokshoppa men jag törs inte. Är så jäkla rädd att jinxa det hela. Jo, jag köpte faktiskt boken "Pricken" som en av kommentatorerna påminde mig om. För den heter ju Pricken, våran Prick!
Men jag känner att jag vill bli hysterisk, handla grejer, vagnar (vad man nu ska med flera till?), bilbarnstol, bil, kläder, filtar, blöjor, nappflaskor, nappar, skötbord.. Ja ni förstår! Men när man väl står där på HM och tänker köpa nått litet gulligt, då blir jag helt iskall och hänger tillbaka det... Ifall nått går galet! Fast det är ju så dumt för ifall nått går galet betyder väl inte det att vi ger upp? Vi har ju 3 eskimåer oxå.. Skitknepigt blir det i huvudet iaf.
Vi har blitt kallade på extra ultraljud den 23/4, så efter det kanske man kan morska upp sig och köpa nått litet!!


Vi och våra vänner, som ska på tidigt ultraljud den 19/4, har kommit på att vi ska ut och fira när vi gjort dom. För att då vet vi att nått verkligen finns där inne, nått som lever och mår bra! Vi måste lixom tillåta oss att vara lyckliga och må bra, vara glad över det här, inte grotta ner oss i allt som kan gå fel, utan fokusera på allt som kommer bli så bra och det vi har kämpat för i så många år!! Så är det!

Ovido - Quiz & Flashcards