Att bli mammor

Direktlänk till inlägg 20 april 2012

En till Prinsessa är född!

Av attblimammor - 20 april 2012 10:31

Inatt klockan 00:10 ringde Fruns telefon, det va vår gode vän, som lite förvirrande, lite hysteriskt fnittrande sa
-Mitt vatten har gått, kan ni komma och ta Bäbis?
Hon heter inte Bäbis (och hon är inte en bäbis heller) men jag vill inte skriva ut hennes namn, men iaf är det deras första barn som är 3 år och som ligger och sover.
Både jag och Frun flög upp, packade ihop typ tandborste och lite kläder och åkte upp.


Frun bäddade ner sig i soffan och jag bäddade ner mig i sängen bredvid Bäbis. Vi insåg ganska snabbt att vi får inte plats alla tre i sängen då Bäbis lagt sig precis tvärs över sängen!


Ligger vaken länge och är lite "orolig" och spänd och hoppas att allt går bra på sjukhuset.
Bäbis vaknar till vid 3 och frågar efter pappa varvid jag svarar att dom är och "tittar" på den lilla bäbisen (jag sa inte tittar men jag kommer inte riktigt ihåg vad jag sa, lite lätt tröttyr) varvid denna lilla trötta flicka bara lixom okejar situationen och lägger sig och somnar om.


Vid 4-snåret kommer det ett mms till Fruns telefon att allt är klart och att allt har gått bra!
Därefter somnar jag nöjd och glad över att åter har blivit "tant" åt en liten Prinsessa!!


Vid halv sjusnåret är det dax och vakna så jag går in till rummet och hon tittar på mig och utbrister:
-Bäbisen, när den kommer hem, ska den ligga bredvid mig i sängen och sova.
Med en sån otrolig glädje i rösten. 
Fina fina fina Bäbis. Så liten men ändå så stor!

 
 
Annie

Annie

20 april 2012 19:41

Åh, vad härligt! :)

http://bebis2012.wordpress.com

 
Ingen bild

!

20 april 2012 21:50

galet, nu är hon på plats :)

attblimammor

21 april 2012 12:33

Ja det är hon :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av attblimammor - 22 november 2012 19:49

Eftersom vår lilla son är här nu, så känns det som denna bloggen får gå i vila! Denna blogg har varit min/vår ventil genom hela bäbisgörandet och graviditeten och nu är ju lixom resultatet här.Nu börjar en helt annan resa, den livslånga      Om n...

Av attblimammor - 9 november 2012 22:47


4 veckor för tidigt kom han! Ture, vår fantastiskt underbare son!! Så älskad, så självklar, så underbar!       Just nu ligger vi på prematuren med honom. Han är fullt frisk men eftersom han är född i vecka 36+1 så får vi stanna några dagar ...

Av attblimammor - 6 november 2012 07:23


Herregud, ny vecka igen!! Och nu börjar räkningen bli lika förvirrande som i början. Vi är på vecka 37. Vi har fullgjort 36 veckor vilket betyder att det är 4 fulla veckor kvar tills bäbis ska komma ut, eller? Om 4 veckor har vi fullgjort 40 veckor, ...

Av attblimammor - 5 november 2012 07:56

Jag har det jobbigt, Frun har det jobbigt, allt är jobbigt!!Frun har det jobbigt med jobbet och lite avsmittade hormoner. Sen gör det väl sitt till att det är ganska nära nu. Man har nerverna lite utanpå kroppen.Jag har ont. Överallt, hela tiden! Jag...

Av attblimammor - 4 november 2012 10:35


En månad kvar.En månad till Umeås datum, 4 december.Mindre än en månad kvar enligt ULdatum, 3 december.Mycket mindre än en månad till mitt datum, 28 november.Lite mindre än en månad till fruns datum, 2 december.     Hur som helst är bäbis bar...

Ovido - Quiz & Flashcards